martes, 15 de mayo de 2007

Teories d'aprenentatge

Les actuals teories d'aprenentatge promouen el compromís dels estudiants i ho consideren un element clau en la construcció del seu coneixement. Aquestes teories inclouen, entre unes altres: el constructivisme, que confia en el que aprèn per a seleccionar i transformar la informació, construir hipòtesi per a prendre decisions i sintetitzar tot el seu aprenentatge a través del coneixement personalitzat; l'aprenentatge actiu, mitjançant el qual, els estudiants es comprometen activament amb el procés d'aprenentatge mitjançant la lectura, la discussió, l'anàlisi, la síntesi i l'avaluació, més que amb l'absorció passiva d'instruccions; i finalment, en l'ensenyament de tota la classe, que es basa en la interactuació de tots els alumnes sota la guia del professor.
Aquestes teories s'han beneficiat positivament de les noves tecnologies de la informació. Precisament les pissarres digitals suposen un bon mig per a treballar recursos multimèdia. La pròpia naturalesa del producte, així com els complements i ‘programari’ del mateix, permet desenvolupar activitats de classe integrades que involucren a tots els alumnes

0 comentarios:

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio